2016-07-21, 15:54
برای این منظور عبارت "dxdiag" را در Run اجرا کنید
حال در پنجره باز شده در System => System Information در مقابل DirectX version می توانید نسخه نصب شده دایرکت ایکس را مشاهده کنید.
اگر از طریق Run باز نشد از طریق Search عبارت dxdiag.exe امتحان کنید.
لیست سیستم عامل ها و نسخه دایرکت ایکس پشتیبانی شده:
منبع:
حال در پنجره باز شده در System => System Information در مقابل DirectX version می توانید نسخه نصب شده دایرکت ایکس را مشاهده کنید.
اگر از طریق Run باز نشد از طریق Search عبارت dxdiag.exe امتحان کنید.
لیست سیستم عامل ها و نسخه دایرکت ایکس پشتیبانی شده:
Windows 10 (November 2015) and Windows Server 2016 Technical Preview
>> DirectX 11.4
>> DirectX 12.0
Windows 10
>> DirectX 11.3
>> DirectX 12.0
Windows 8.1, Windows RT 8.1, and Windows Server 2012 R2
>> DirectX 11.2
Windows 8, Windows RT, and Windows Server 2012
Windows 7 Service Pack 1 (SP1) and Windows Server 2008 R2 SP1 together with update 2670838 installed
>> DirectX 11.1
Windows 7 and Windows Server 2008 R2
Windows Vista Service Pack 2 (SP2) and Windows Server 2008 SP2 together with update 971644 or 971512 installed
>> DirectX 11.0
Windows Vista SP1 or later, and Windows Server 2008 or later
>> DirectX 10.1
Windows Vista
>> DirectX 10.0
Windows XP SP2 or later
Windows XP x64 Edition SP1 or later, and Windows Server 2003 SP1 or later
>> DirectX 9.0C
>> DirectX 11.4
>> DirectX 12.0
Windows 10
>> DirectX 11.3
>> DirectX 12.0
Windows 8.1, Windows RT 8.1, and Windows Server 2012 R2
>> DirectX 11.2
Windows 8, Windows RT, and Windows Server 2012
Windows 7 Service Pack 1 (SP1) and Windows Server 2008 R2 SP1 together with update 2670838 installed
>> DirectX 11.1
Windows 7 and Windows Server 2008 R2
Windows Vista Service Pack 2 (SP2) and Windows Server 2008 SP2 together with update 971644 or 971512 installed
>> DirectX 11.0
Windows Vista SP1 or later, and Windows Server 2008 or later
>> DirectX 10.1
Windows Vista
>> DirectX 10.0
Windows XP SP2 or later
Windows XP x64 Edition SP1 or later, and Windows Server 2003 SP1 or later
>> DirectX 9.0C
منبع:
کد:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/179113